A young man is fired from the company that he worked for, accused of an offence that he didn't commit and decides to kill himself. His best friend, a married man who is a father of a young child, can't tolerate the injustice of the situation and demands an explanation from the management of the company. A film dealing with social issues that doesn't neglect the intimate drama of its characters, made with surprising verve for a debut film with a wonderful cast headed by Olivier Gourmet who gives a magnificent performance.