The women in a small town ask for help from the school teacher to put on a play that reflects their problems and needs. The men are half sceptical and half suspicious about an experiment that they consider to be outrageous. The director of this film, that fluctuates between documentary and fiction, adopts her characters' ambitions and takes the audience on a witty, entertaining instructive adventure.