This creative documentary has been one of the biggest hits of the year. Although El cielo gira is the portrait of a village in Soria that is dying, it never indulges in nostalgia about a past world that has vanished. On the contrary, what it shows is the capacity for transformation that a landscape and a society can have and it teaches us is how reality can be turned into something else: a picture, a film, a new life...