Abel Ferrara
The director's most distinctively moral film: a stunning Harvey Keitel plays a tense, highly-strung, compulsive and obsessive police lieutenant who seizes the drugs from the dealers that he arrests, cavorts with prostitutes and loses huge amounts of money placing bets on sports. The case of a young nun, raped with a crucifix on the altar in a church, is to provide his personal redemption.