Christine is an artist who mixes fiction and fantasy in both her daily life and in her work. Richard sells shoes, lives on his own with his two children aged 7 and 14 and is captivated and bowled over when Christine comes into his life. A highly acknowledged avant-garde artist, Miranda July, has written, directed and starred in her first full-length film, an imaginative fable about the search for people to really relate to. A magnificent example of American independent cinema that won the Special Jury Prize at the Sundance Festival and was one of the surprises at Cannes in 2005, where it won the Golden Camera for best debut film and the Critics' Week Prize, among other awards.