In 1971 Deep Throat, a porn film directed by a specialist in the genre, Gerard Damiano, came out in the USA. This documentary, that won an award at the Sundance Festival, not only shows selected extracts from the film, but also takes a look at the enormous scandal that its premiere caused and the legal proceedings that affected its makers, distributors and exhibitors, encouraged by an ultraconservative government that to a large extent contributed to the huge popular impact it had. At the same time, the Watergate scandal that would end up forcing Richard Nixon to resign broke.