Don Plutarco, biolin-jole edadetuak, Genaro honen semeak eta Lucio bere bilobak bizitza bikoitza daramate: musikari eta nekazari izateaz gain, gobernuaren aurka matxinatzea dute helburu. Arratsalde batez, Ejerzitoak ustekabean beren komunitatea setiatu du "matxinoen" bila. Don Plutarcok mendira alde egiten du, Genaro eta matxinoak, aldiz, mendialdean gordelelu bat prestatu eta kontraerasorako bilduko dira.