Dolores Ibárruri Pasionariaren azalpen biografikoa da. "Batzuentzat borroka komunistaren sinboloa eta mehatxu gorriaren ikurra besteentzat, baina horien guztien gainetik izaeraren trintxera izanik, Dolores Ibárrurik hitzik ez duen giza-talde baten hitzaren miraria adierazten du", Vázquez Montalbánen hitzetan.