Edwin Graf, his wife Kathrin and their daughter Lisa lead a middle-class life in a middle-class town where they have started building their own house. Due to structural changes in his company, Erwin loses his job. In order not to frighten his wife, he keeps his unemployment secret, pretending to go off to work each morning. In the beginning Erwin is confident that he?ll find a new job and goes for various interviews. But as time goes by without any notable success, he realises that a man at his age is not as wanted as he thought in the current economic situation. Slowly Kathrin and Lisa begin to notice changes in Erwin. The tension in the family grows, but it?s impossible to talk to him. Kathrin feels abandoned and Lisa shuts herself in her bedroom. Until Lisa finds out that her father has been unemployed for weeks.