In 1976-77, director José María Berzosa fixed up a way to approach General Pinochet during a trip to the Chilean Antarctica. On his return to Santiago, Pinochet agreed to meet a film team and, before the camera, talked about some of his memories and his political beliefs. Three of the principal members of the Junta -Admiral Merino, General Leigh and General Mendoza- also agreed to talk before the camera of their artistic tastes, political ideas and family life. The interviews, held in an apparently cordial atmosphere, give an ironic, unconceding portrait of the main leaders of the Junta: their liking for order and efficacy, and their personification of a kind of "ordinary fascism". By way of a contrast, the families of the victims and disappeared depict a very different reality...