The obscenity of stealing from a poverty-stricken people puts an end to the patience of an extremely pacific, tolerant man. Fernando is an idealist and, as such, has open veins when observing his society. Deceived by his militancy in the degraded left-wing, he finds no better solution than to take things into his own hands. The cynicism of a well-known politician who has become rich with the country?s money pushes him to act. The friends accompanying him on the adventure have other reasons and together they confront their values in an extreme situation which could show us the complex face of reality.