As soon as we take an interest in the stormy relationship between artists and critics, the anecdotes are inexhaustible. Artists rarely forget the murderous little sentence that has marked them for life. But a critique can be good too, it can change an artist?s life, making him feel he has been understood, loved, penetrated. Something close to a psychoanalytical transfer. Curiously, the relationship between an artist and a critic, although unavoidably public, is always intimate. This documentary looks at this relationship with testimonies by numerous film directors, critics, distributors and promoters.