Woody Allen
Master guitar-playing jazz genius of the 30s, Emmet Ray is only rivalled by the man with whom he is obsessed: the legendary Django Reinhardt. The off-stage Emmet is an arrogant, uncouth womanizer who drinks too much and gets off shooting at rats. One day he meets Hattie, a mute girl with whom he enters a relationship much too serious for his liking.