The plan was flawless... the job was executed perfectly... the escape was clean. The only threat mastermind Charlie Croker never saw coming was from a member of his own crew comprising explosives expert Left-Ear, veteran safecracker John Bridger, inside man Steve, computer genius Lyle and wheelman Handsome Rob. After pulling off an amazing gold bullion heist from a heavily guarded palazzo in Venice, Charlie and his gang can't believe it when one of them turns out to be a double-crosser. Now the job isn't about the payoff, it's about payback. Enter Stella, Charlie's daughter and nerves-of-steel safecracker, who joins the gang when they follow the backstabber to California. They plan to re-steal the gold by tapping into Los Angeles' traffic control system and creating one of the biggest traffic jams in L.A. history.