One winter's night, a woman, Pilar, flees from her house with nothing but a couple of belongings and her son Juan. Antonio is soon hot on their heels. As far as he is concerned, Pilar is his sun, she has, as he likes to say, ?given him his eyes?... As the movie unfolds, the characters rewrite this family who's who, identifying each person and stating what's expected of them, but where the entries are all mixed up, where it says home it means hell, where it says love there's pain and where the person promising protection causes terror.