Finbar McBride wants to be left alone, but at four foot five, fading into the crowd is an almost impossible task. Born with dwarfism, Fin has responded to the unsolicited attention that his condition attracts by choosing a life of separation, alone with his one passion: trains. He takes up residence in an abandoned train depot in rural New Jersey, but much like the station agents that occupied small town depots before him, Fin finds himself, however reluctantly, enmeshed in the lives of his neighbours. Olivia Harris is an artist struggling with the recent death of her young son and the subsequent breakup of her marriage. The hot dog stand next door is run by Joe Oramas, with a talent for cooking and an insatiable hunger for conversation. This mismatched threesome forge an unlikely bond, which ultimately reveals that even isolation is better shared.