With Grimm, van Warmerdam travels from the cold, misty northern woods of his native country to the sunnier, yet still dark, vistas of Spain in telling a post-modern fairy tale of Hansel and Gretel gone awry. But this time around it's Jacob and his sister, Marie, who are abandoned in the woods by their family. In his coat, Jacob finds a note from his mother urging them to find their uncle in Spain, but when they arrive, they learn that he has died. Marie expediently falls in love with and marries Diego, a rich surgeon, while Jacob jealously tries to tear his sister away. Together they learn that all is not what it seems in sunny Spain and that the loving groom and his sister have their own plans for them.