The movie is based on the true story of an illiterate, unemployed truck driver who, with his wife Rose and his five children, pedals from Paraiba in the poverty-stricken Northeast of Brazil, all the way to Rio de Janeiro looking for a job. Travelling on four bikes, the family knows solidarity and indifference, aggressiveness and cordiality. In spite of their love, Romão and Rose also have to deal with the tensions that rise among themselves and the coming-of-age of their eldest son, Antônio. The film is a 2,000-mile odyssey through the hinterlands of Brazil all the way to Rio de Janeiro, Brazil's best-known postcard, and, for Romão, the Promised Land.