Zaman and his wife have always lived in the Iraqi swamp region. Having met on the water, they have built their life together in their reed house. One day, Zaman learns that his wife suffers from a strange illness caused by the war. Consulting the only doctor in the region, he suggests that Zaman go to the city for the necessary medicine. Sailing on the Tigris, Zaman observes what's happening on the banks; he witnesses the ancient and modern history of the Iraqi land and its people. Resorting to all sorts of efforts and spending the little money he has, Zaman at last gets the medicine. He returns home happy and his wife is pleased to see him after so much time. But they can only exchange a very few words.