A family of refugees from Central Asia arrives to a down-and-out Russian village, with no electricity, populated only by old women and a single man with Down's syndrome. The refugees aren't welcome and the man, influenced by the old women's gossip, sets fire to the house in which they have taken shelter. The women, realizing the barbarity of the action, rush to extinguish the fire, hence the hatred gradually turns into pity, pity into understanding, and understanding into cordiality. The refugee family, for their part, do everything they can to show their willingness, the proof of which will be the construction of an electricity power station definitively uniting both communities.