The tale of Juan, an innocent young boy driven to delinquency by desperation and the effects on his family and the environment of his country's social, economic and moral collapse. Marked by a mixture of timidity, unrequited love, his family's impoverishment, a good friend's imprisonment, generalized repression, corruption, despair and bad advice, the youngster turns to crime for the money he needs to make the dream of his life come true: he wants to leave the country and try his luck on another continent.