This poetical ship-movie takes us down one of the most important European rivers in history, the Danube. The vessel, the ?Donau? - a pile of scrap iron - and its solitary captain, Franz, are making their final voyage when a youngster coming on board with a coffin and the last wishes of a dead woman force him to make his way down the Danube from Vienna. Carrying a handful of passengers, the ship sails 2,000 kilometres towards the East and a new home.