A grandmother, Rosario, her daughter Elena and her grandaughter Beatriz leave the city for a weekend together in a mountain hotel. They all have intentions the others ignore. Rosario has discovered that she suffers from a painful incurable illness. Elena has to convey her husband's message to her mother that she can no longer stay with them at the family home. Her unpleasant mission becomes more complicated with the appearance at the hotel of Fernando, her lover. Beatriz wants away from her boyfriend. The weekend creates a dramatic confrontation between the three, during which they will come to know each other better and learn the difficult lesson of freedom. Elena, the only one of them all to return to the city, announces to her husband and her daughter's boyfriend, who are waiting at the station, that she has a lot to tell them.