August 1936, start of the Spanish Civil War. A young Andalusian shepherd helps a man believed dead by his excutioners and finds a place for him in an asylum given that his bullet injuries have left him in semi-vegetable condition. In 1980, the shepherd hears news of him: now an old man, he wanders the streets of Granada begging for a living. A sudden event jogs his dead memory, and the old shepherd decides to discover the man's true identity. Gradually the investigation comes to a head in the credible possibility that the man is Federico García Lorca.