Someone has stolen Professor Bacterio's most dangerous invention, an artifact that ends in the hands of a very short, wacky dictator who is ready to use it for criminal purposes. The Superintendent is firm in his resolve: if he wants to recover the invention, he must not count on his agents Mortadelo and Filemon. But when the duo discover that the TIA has engaged a cocky and slimy detective from outside the agency, they decide to act at their own risk, even if the bills are paid by the Super and the risk involves all of humanity. Will they save the world or end it?