They say that adolescence is the toughest time in life, and it certainly was for Ramón. They say that adolescence is a time of discovery, but for Ramón, like for most people, it was a time of confusion: the future, studies, sex, hormonal change, the generation gap. They say that adolescence is the most important part of life, and it was for Ramón. The events which took place on the verge of his 13 years-of-age in the Seville of 1976 brought out the fighter in him. Those who surrounded him and loved him helped him to deal with these crucial changes. They say that adolescence changes you forever... and that's exactly how it was for Ramón.