The journey through the life of this peculiar woman begins in Kazán (Russia), where she was born, and takes us to Davos, where she met Paul Éluard, continuing on to Paris, New York, and ending in Cadaqués, where she died and lies alone at the Castillo de Púbol alongside an empty tomb where her beloved Salvador Dalí should be. All this will be discovered in the film through texts written by herself, by her friend Anastasia Tsvetaieva, and by her famous husbands Éluard and Dalí, as well as through numerous interviews with people who knew her. Gala, the mystic Gala, the sensual and enigmatic Gala, the sinister Gala, Gala absorbed by men, men absorbed by Gala, who cares... She did what she wanted, what she believed she ought to do. How many people can say the same about themselves?