By a strange coincidence of destiny, someone receives extraconfidential information from an old man in the last seconds of his life: the best kept secret in History. The person who receives the information, a hospital worker, passes it on to a ?friend?. Both set off on a helter-skelter mystery-filled adventure. Given their failed attempts and their great despair, they have to engage the help of others who also sink into the bottomless pit that comes with decoding the enigma. The new arrivals fall into the same trap and try to find others whom, moved by need and greed, gradually join the adventure. They are all caught up in obligatory exaggerated situations as a result of their obstination, to the extent that, while completely absurd, the mental blindness caused by their obsessive interest makes them seem totally normal.