The Iguazu Effect stars a group of workers fired en masse from the job market. One thousand eight hundred men proud of belonging to Sintel, a modern and well organized telecommunications company which had landed the contract to renew the phone lines throughout Spain. With tremendously high union membership, its leaders were used to negotiating and to taking action when necessary to reach specific agreements. The next thing they were out on the street. The fraudulent sale of the company led them to take unprecedented action: they exchanged life in their homes for the more extreme option of tents and shacks which they erected right on central Madrid's Paseo de la Castellana. The resistance of the Sintel workers made them a reference within the antiglobalization movement.