Somewhere in his 40s, Axel has given up his profession as a doctor and has temporarily moved in with his sister and her children, leading a lacklustre life. Most of the time he does nothing but exist. But one day he meets a young, pregnant woman. A relationship develops, a kind of love, and they live together, clinging to one another like the shipwrecked to driftwood. But Axel's movements are hesitant and he soon goes to visit an old love.