On March 7, 2001, Jorge Amat receives a liver transplant at the Paul Brousse Hospital in Villejuif. When tests for the operation show that he has bone lymphoma, he is given chemotherapy until April 2002. Having no strength to either write or think, he obliges himself during this time to confess to a camera, thus creating a filmed diary. But there's no narcissism in his action; Amat's intention is to show how his illness disfigures the body and what's left of the human being when this body betrays you, leaving only pain. This is a journey in the company of drugs with strange names like ?oxyplatine?, while the doctors struggle to beat the cancerous cells.