The action takes place in a garden during celebrations in honour of Bacchus. The attraction of the fiesta is the presence of the young Narcissus. Both gods and mortals seek his favours, but to no avail as he inaccessibly wanders through the garden after a shadow, the object of his desire. Neither the nymph Echo, who can only repeat the last syllables of the sounds she hears, nor the goddess Juno, nor Phoebus, nor even Adonis catch his attention. Finally, at the end of the party, Narcissus discovers in the reflection of a pond the identity of his beloved shadow: himself. Desperation turns him into a rose. Echo flees to the mountains where, although no-one can see her, she can be heard by everyone.