Michael Winterbottom
Winterbottom dedicated two documentaries to Ingmar Bergman for his 70th birthday, The Director and The Magic Lantern. The latter, borrowing the title of the Swedish director's memoires, is deliberately evocative of the genre's expressive autobiographic resources, including a number of his amateur movies, photographs and unpublished material.