Carandiru prison, São Paulo, the biggest in Latin America. A famous doctor lands in a desperately overpopulated, appalling environment to implement an AIDS prevention programme. Accustomed to top-notch medicine, he has to learn to use his instinct to get by. He gradually gets to know the prisoners, their worlds, their humanity and their fabulous desire to live. He earns their respect and shares their secrets. His view reveals the social tragedy of a country, a tragedy which on 2 October 1992 culminated with the terrible Carandiru massacre.