In 1972, American film director Howard Hawks came to San Sebastian to chair the Jury of the Film Festival, which included a retrospective on his work. Two film buffs, as enthusiastic as they were unknown at the time (Jesús Martínez León and José Luis Cuerda) travelled from Madrid in the hope of interviewing him. Thirty years of life and film further on, we have recovered that unpublished interview, once again retracing their steps to San Sebastian.