On the night of 12 March 1956, a man called Jesús de Galíndez disappears in the centre of Manhattan. Inexplicably, the disappearance of this Republican exile and Basque Government delegate in New York causes commotion at top political levels. Opposing forces clash on the intelligence operations board: Hoover and his FBI initiate the most expensive investigations in its history to discover who has dared to do away with their best political informer in Latin America. Dominican dictator Rafael Leónidas Trujillo, alarmed by the shockwaves reverberating off the case, murders anyone having even the slightest involvement in the complicated mechanism of the kidnap.