Feeling his strength decline, Thordur, the old, feared and respected head of his family, invites his children to come back to the village to set his affairs in order: their mother's inheritance and the family business, which has made him one of the most powerful men in this small Icelandic fishing community. His hopes rest on Agust, his younger son, a business student in Paris where he is living with a French girlfriend. Thordur is convinced that Agust will come back and stay after completing his studies in order to take over the fishery currently managed by Haraldur, the elder son he does not particularly trust. But Thordur doesn't know that Agust has totally different plans for his future. Old ghosts come to the surface, and the family gathering doesn't go off as expected or hoped.