Auto Focus is an absorbing glimpse into the colourful life and mysterious death of actor Bob Crane. Handsome and charming, Crane became well known as the star of television's hit comedy Hogan's Heroes (1965-1971). Capitalizing on his fame, Crane dove into the freewheeling spirit of the times with relish, having affairs with numerous women. Eventually, Crane teamed up with video technician John Carpenter to document his exploits, an association that may well have led to his murder in a Scottsdale (Arizona) motel room in 1978.