Bob Montagnet is an American gambler and thief who has ended up in the South of France, out of luck and out of money. In his heroin induced haze, he meets Anne, a young Eastern European girl trapped by Remi, a local pimp. When the place is raided by the police, Bob saves the life of Roger, the detective, with whom he is oddly united by a special bond stretching back years. He also saves Anne, leaving her in the safe hands of a trusted friend. When Bob hits rock bottom after losing the last of his cash at the races, his other henchman, Raoul, suggests he join them in their plans for one last, spectacular heist in Monte Carlo. After shaking off his junkie habit, Bob reforms the old gang. With the help of security genius Vladimir, they plan to rob not the safe of the Riviera Casino, but the vault which contains priceless works of art.