Vivre me tue tells the moving and heartbreaking story of a relationship between two brothers: Paul, the elder, is a tortured soul in love with literature. Daniel, the younger, who lacks confidence in himself, sinks into the neurotic narcissism of the cult of his own body. Daniel occupies a great place, too great probably, in Paul's life. And the light-bringing love story of Paul and Myriam, the centre of gravity on which the story turns, suffers from it.