Incapable of opening the suicide letter left by his wife Liza, bereaved husband Wilson turns to his mother-in-law for support and guidance. But the letter becomes a source of conflict between them, and the tension of their relationship further disrupts their lives. Wilson attempts another method of escape by making friends with a group of remote-control model enthusiasts, bringing him a sense of peace that permits him to make an attempt at rebuilding his life. The balance however proves fragile, and a dramatic event sends him into a downward spiral ultimately threatening his life.