Marrying Trilby to Hans Christian Andersen, Pressburger's original script about a ballet dancer was written for Korda in the late 30s, but The Archers reclaimed it to create an allegory of art feeding off and ultimately destroying normal life, as Vicky Page achieves stardom under the impresario Boris Lermontov, but is then forced to choose by her composer husband, Julian, which leads to her death.