Volker Schlöndorff
Charles Swann is a rich, cultured, leisurely thirty year-old who is always a welcome guest at receptions for the aristocracy in late-19th century Paris. Single and a womaniser, his life changes when he meets the frivolous Odette de Crécy, of doubtful past, and falls in love with her. His obsession for the woman soon has him following her through the Parisian night, driven on by the fear of losing her.