Volker Schlöndorff
Having survived an aeroplane accident in Mexico, engineer Walter Faber takes a transatlantic ship to Europe, finding love on the way in the shape of a young girl called Elisabeth. Unexpectedly running into one another again in Paris, they decide to set off on a long car journey through France and Italy to Elisabeth's house in Athens.