Volker Schlöndorff
The 70s. West-German terrorist, Rita Vogt, crosses the Iron Curtain and disappears into the GDR, where the Stasi give her a new identity. In the years to come she tries to live her dream in the country that has taken her in, but the threat of being discovered, not helped by the changes in political events, hangs constantly over her head.