Volker Schlöndorff
Journalist Georg Laschen is sent to Beirut as war correspondent for a Hamburg newspaper, leaving his family behind for an indefinite period of time. In the ruined city he meets a German embassy employee and passionate Arabist, with whom he has a short affair bringing him to the obvious conclusion that both his marriage and his professional life are based on lies and self-deception.