Volker Schlöndorff
Danzig, 1927. On his third birthday, the astonishingly intelligent little Oskar Matzerath stubbornly declares that he has decided not to grow any more in reaction to a world he doesn't like; a world which is on the verge of discovering Nazism. The child directs his protest against the world of adults with his attention-grabbing red and white drum and his strident glass-shattering screams.