Volker Schlöndorff
The year 1822. In a pass not far from the village of Kombach in the Upper Hessian region, six peasants assault the carriage transporting the duke's tax money. It's the seventh time that the impoverished peasants have tried to pull off the hold-up, always having seen their efforts frustrated for different reasons. But when they finally achieve what they set out to do they are incapable of keeping their sudden wealth under cover.