Volker Schlöndorff
The early 20th-century Austrian-Hungarian Empire. Törless, a young boarding school student, spends his time with class ringleaders Beineberg and Reiting. One day, discovering that a fellow student named Basini has stolen money from Beineberg, the latter comes up with a scheme together with his cohort Reiting according to which they oblige the boy to do what they want rather than report him. Törless becomes the innocent bystander of these humiliations.