Volker Schlöndorff
Louisiana, at the end of the seventies. Someone has shot white farmer Beau Bouton before the house of Mathu, the old black tenant, who instantly becomes the main suspect. Young Candy Marshall tries to impede his lynching by gathering the old black men who subsist precariously in the neighbouring huts. Eighteen possible authors of the action therefore await the sheriff's arrival.